
Pozycjonowanie sklepu internetowego, na co zwrócić uwagę
Data publikacji: 2024-11-28 18:34:48 | ID: 6584bf87f16e8 |
Artykuł ma na celu wskazanie konkretnych wskazówek dla osób, które chcą założyć sklep internetowy i czerpać ruch (zyski!!) z wyszukiwarki Google. Wskazówki te na przykładzie konkretnej branży i konkretnego sklepu mają również uświadomić nam wszystkim, że Google to nie bazar, a wyszukiwarka treści. Od razu zaznaczę, że techniczne aspekty optymalizacji czy linkowania są jedynie zaakcentowane i, jeśli szukasz przepisu na linkowanie sklepu (z uwzględnieniem piramid, zaplecz, kół linków, i całej reszty), to tego tu nie ma. Wszystkie podane niżej informacje są ogólnodostępne w Internecie i nie stanowią niczyjej tajemnicy.
1 października na forum Google dla Webmasterów pojawiło się pytan "Czemu moja strona … zniknęła nagle z Google. Była na 17 miejscu na hasło… i nagle zniknęła. Proszę o naprawienie zaistniałej sytuacji.”
Krótka analiza techniczna strony nie wykazała poważnych błędów:
• sklep jest w indeksie Google (komenda site: zwraca wyniki);
• domena wysyła status 200, więc jest dostępna;
• strona główna widoczna w indeksie Google;
• domena preferowana ustawiona (przekierowanie 301 "z www" na "bez www")
• kod strony widoczny i dostępny dla Google;
• brak spamu na stronie, emisji linków SWL, i tak dalej.
Data rejestracji domeny – 17 września daje pierwszą wskazówkę – prawdopodobnie skończył się Fresh Site Bonus, który jest premią dla nowych stron, która ma ułatwić dotarcie użytkowników do nowych treści. Można ten okres wykorzystać na promocję serwisu i dostarczanie użytkownikom odpowiedzi na ich potrzeby. Co w tym czasie robił właściciel strony? "Dodawałem ją przez cały czas do katalogów, wspinała się powoli, doszła do 17 pozycji i nagle zniknęła. Czemu tak się stało? " Właściciel zamiast skierować cały swój wysiłek na budowę swojego małego imperium, gonił za linkami z katalogów.
Wchodzimy do sklepu internetowego
Po załadowaniu sklepu od razu rzuca mi się w oczy znajomy szablon darmowego oprogramowania woocommerce. Strona główna sklepu składa się z listy 12 produktów jako Polecane produkty. Tuż nad listą znajduje się nagłówek (w h1). Widzę zdjęcie, jedno zdanie opisowe, poniżej podstawowe dane, takie jak kolor, rodzaj skóry, wielkość i tak dalej.
Strony informacyjne sklepu internetowego
W O nas jest adres firmy, Płatności – nr konta, w Wysyłce kilka zdań o wysyłce, najwięcej tekstu jest w regulaminie sklepu. Na pytanie, czy wróciłabyś/wróciłbyś do tego sklepu – 100% odpowiedzi było na nie. 4 na 5 osób po godzinie nie pamiętało adresu strony.
Skoro sklep nie spełnia oczekiwania klientów to:
• nie będą do niego wracać,
• nie będą go polecam znajomym i innym internautom, ergo
• nie będzie linków
• ani pozycji
Co jest, więc źle ze sklepem internetowym?
Technicznie niewiele (choć optymalizacja zawsze by się przydała). Przedsiębiorca jest przekonany, że sklep internetowy jest już gotowy, a za główną drogę promocji obrał pozycjonowanie. Brak obiektywności. Twórca, webmaster nigdy nie będzie obiektywny. Wielomiesięczne zaangażowanie w projekt sprawia, że nie sposób obiektywnie podejść do oceny efektów. Zawsze należy znaleźć grupę osób – dalszą rodzinę, znajomych, kolegów – pokazać im adres/stronę i zadać trzy proste pytania:
1. Czy znajdujesz na niej odpowiedzi na swoje pytania?
2. Czy jeszcze wrócisz do niej?
3. Czy poleciłbyś komuś tę stronę?
Lista produktów (jakich wszędzie pełno) nie jest tym, czego Internauci szukają. Produkty można promować w AdWords, na Allegro, w Ceneo, i tak dalej. W wyszukiwarce liczy się treść. Strona wygląda na niedokończoną i martwą, a tymczasem w oczach właściciela jest gotowa. Brak planu.
Z odpowiedzi na forum wnioskuję, że przedsiębiorca nie ma biznesplanu, bądź nie uwzględnił w nim żadnej formy promocji. Jeżeli uwzględnił tylko "pozycjonowanie", to również nie wie co się za tym hasłem kryje. W przytoczonym już wcześniej artykule wymieniliśmy 5 błędnych opinii na temat własnej strony internetowej. Są tam również pomysły na promocję strony, które odnoszą się, także do sklepu.
Sklep nie ma nazwy, nie ma logo, jest całkowicie anonimowy. Ludzie lubią marki, ba, kochają marki, identyfikują się z nimi i chcą przynależeć do tych, które im się podobają. Dlaczego nie stworzyć, więc społeczności wokół marki?
Więcej na stronie: https://pozycjonowanie.stron.pl
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
Tagi: sklepu, strony, sklep, google, pozycjonowanie, internetowy, strona, odpowiedzi, produkty, internetowego,