
Cechy charakteryzujące różne metody promocji i reklamy
Data publikacji: 2024-11-23 23:04:46 | ID: 6584bf8826eb8 |
Poszczególne metody promocji i reklamy muszą zawsze brać pod uwagę:
- cechy fizyczne nośnika przekazu (dźwięk, wizja, kolor, jakość reprodukcji),
- żywotność metod przekazów (gazeta codzienna, miesięcznik, edycje reklam telewizyjnych itp.),
- selektywność, tj. Możliwość dotarcia do wybranych grup nabywców (segmentów) z uwzględnieniem możliwości skoncentrowania przekazu bez potrzeby objęcia nim całego rynku,
- geograficzny zasięg oddziaływania reklamy,
- częstotliwość oddziaływania (możliwość powtarzania),
- demograficzno - ekonomiczno - społeczny przekrój grup odbiorców (kto czyta tę prasę, ogląda program telewizyjny w określonych godzinach,
- sugestywność działania metod będących nośnikami przekazu,
- prestiż określonych metod w grupie rynku docelowego (nabywcy),
- koszty wykorzystania poszczególnych metod promocji (np. Reklamy telewizyjnej, prasowej, billboardów),
- koszt wytworzenia przekazu (np. filmu telewizyjnego, materiałów promocyjnych),
- ograniczenia administracyjne lub prawne związane z treścią komunikatu lub forma (prawne zakazy związane z kierowaniem pewnych metod do dzieci, lub ograniczenia umieszczania billboardów w miejscach nasilonego ruchu),
- stosunek odbiorców do poszczególnych form promocji (stosunek do reklam, czytelność, oglądalność z uwzględnieniem pory dnia),
- doświadczenie i wiedza odbiorców w zakresie potrzeb i metod komunikowania się,
- aktualny wizerunek firmy i produktu w odbiorze klientów (image firmy),
- wymierność skuteczności poszczególnych metod w realizacji celów komunikacji.
Cechy charakteryzujące odbiorców przekazu promocyjnego
- charakter, odbiorcą może być masowy rynek, bądź wąski segment
- homogeniczność grupy odbiorców o ściśle określonych potrzebach, upodobaniach i zwyczajach
- kto jest odbiorcą (konsument czy przedsiębiorstwo)
- usytuowanie odbiorcy: społeczność lokalna, krajowa czy międzynarodowa
- upodobania odbiorców w zakresie korzystania z metod promocji (jakie ogląda programy, jakie czyta gazety, czy przyjmuje indywidualne oferty przekazywane przez pocztę lub telefonicznie)
- wiarygodność metod promocji przy podejmowaniu decyzji o zakupie
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
Tagi: metod, promocji, odbiorców, przekazu, reklamy, cechy, określonych, poszczególnych, charakteryzujące, metody,
library_books Etapy zakładania firmy » | |
library_books Czy inwestowanie w złoto jest opłacalne? » | |
library_books Wyzwania kulturowe i geograficzne w outsourcingu IT » |