Cechy charakteryzujące różne metody promocji i reklamy

Cechy charakteryzujące różne metody promocji i reklamy

Data publikacji: ID: 6584bf8826eb8

Poszczególne metody promocji i reklamy muszą zawsze brać pod uwagę:

  • cechy fizyczne nośnika przekazu (dźwięk, wizja, kolor, jakość reprodukcji),
  • żywotność metod przekazów (gazeta codzienna, miesięcznik, edycje reklam telewizyjnych itp.),
  • selektywność, tj. Możliwość dotarcia do wybranych grup nabywców (segmentów) z uwzględnieniem możliwości skoncentrowania przekazu bez potrzeby objęcia nim całego rynku,
  • geograficzny zasięg oddziaływania reklamy,
  • częstotliwość oddziaływania (możliwość powtarzania),
  • demograficzno - ekonomiczno - społeczny przekrój grup odbiorców (kto czyta tę prasę, ogląda program telewizyjny w określonych godzinach,
  • sugestywność działania metod będących nośnikami przekazu,
  • prestiż określonych metod w grupie rynku docelowego (nabywcy),
  • koszty wykorzystania poszczególnych metod promocji (np. Reklamy telewizyjnej, prasowej, billboardów),
  • koszt wytworzenia przekazu (np. filmu telewizyjnego, materiałów promocyjnych),
  • ograniczenia administracyjne lub prawne związane z treścią komunikatu lub forma (prawne zakazy związane z kierowaniem pewnych metod do dzieci, lub ograniczenia umieszczania billboardów w miejscach nasilonego ruchu),
  • stosunek odbiorców do poszczególnych form promocji (stosunek do reklam, czytelność, oglądalność z uwzględnieniem pory dnia),
  • doświadczenie i wiedza odbiorców w zakresie potrzeb i metod komunikowania się,
  • aktualny wizerunek firmy i produktu w odbiorze klientów (image firmy),
  • wymierność skuteczności poszczególnych metod w realizacji celów komunikacji.

Cechy charakteryzujące odbiorców przekazu promocyjnego

  • charakter, odbiorcą może być masowy rynek, bądź wąski segment
  • homogeniczność grupy odbiorców o ściśle określonych potrzebach, upodobaniach i zwyczajach
  • kto jest odbiorcą (konsument czy przedsiębiorstwo)
  • usytuowanie odbiorcy: społeczność lokalna, krajowa czy międzynarodowa
  • upodobania odbiorców w zakresie korzystania z metod promocji (jakie ogląda programy, jakie czyta gazety, czy przyjmuje indywidualne oferty przekazywane przez pocztę lub telefonicznie)
  • wiarygodność metod promocji przy podejmowaniu decyzji o zakupie

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close